Gwarancja

WARUNKI GWARANCJI:

  • Gwarancja  wynosi 10 lat na formatki (tylko materace kieszeniowe) oraz 2 lata  "On Site" na wszystkie elementy materaca
  • Gwarancja jest liczona od daty zakupu
  • Pełna gwarancja "On-Site" - oznacza w przypadku zatwierdzonej naprawy reklamacyjnej pokrycie przez ALVARE kosztów transportu
  • Reklamowany produkt może zostać wysłany i odebrany tylko poprzez naszego zamówionego kuriera w innym przypadku nie zostanie on przyjęty lub potraktowany jako produkt pozagwarancyjny bez możliwości zwrotu poniesionych kosztów za przesyłkę oraz naprawę
  • Czas naprawy zatwierdzonej reklamacji trwa od 7 do 14 dni roboczych. ( Do czasu naprawy nie dolicza się czasu transportu, który zależny jest wyłącznie od kuriera)

GWARANCJA ROZSZERZONA:

  • Gwarancja wynosi 10 lat i jest liczona od daty zakupu
  • Dotyczy bezpłatnej usługi naprawy formatki lub formatek materaca - uszkodzonych nie z winy użytkownika
  • Koszty dostawy do punktu gwarancyjnego i ponownego przesłania naprawionego materaca ponosi użytkownik

ZASADY PRAWIDŁOWEGO UŻYTKOWANIA:

  • W celu dobrania odpowiedniego materaca do wagi ciała firma ALVARE  zaleca odbycie wywiadu ze specjalistą medycznym
  • W przypadku zamoczenia produktu należy natychmiast zdjąć pokrowiec i wysuszyć   w temperaturze pokojowej
  • Nie wolno skakać po materacu, chodzić po nim, zalewać ani przegrzewać,
  • Wszystkie pokrowce oprócz modeli Lato-Zima oraz Eco 100 nadają się do prania w 40°C co w znacznym stopniu
  • Zwiększenie  żywotności materaca oraz poprawy komfortu snu można uzyskać poprzez zmiany jego stron góra- dół/przód-tył najlepiej 4x w roku
  • Ze względów zdrowotnych  materac należy wymieniać co 5-7 lat (max 10 lat). Wymiana materaca uzależniona jest od stopnia jego zawilgocenia
  • Zaleca się stosowanie materacy na  stelażu drewnianym (koniecznie elastycznym), którego odległości pomiędzy listewkami nie powinny być większe niż 4-5cm. Najlepsza konfiguracja stelaża to taka, gdzie listewki mają taką samą lub podobną szerokość co przestrzeń między listwami ( łącznie nie więcej niż 8-10cm). Zastosowanie stelaży odbiegających parametrami od powyższych może powodować uszkodzenie materaca. Takie uszkodzenia nie podlegają ogólnym zasadom gwarancji.
  • Moment wymiany materaca zależy od  jego nawilgocenia  wywołanego zwiększoną wilgocią w mieszkaniu lub zwiększoną potliwością osoby lub osób korzystających z niego. Materace firmy ALVARE (w zależności od modelu) są dobrze zabezpieczone lecz   długotrwałe działanie wilgoci może przyczyniać się do powstawania pleśni i grzybów co jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia.
  • Korzystając z materaca nie wolno palić papierosów ani używać wysokiej temperatur (jak płomień z zapalniczki lub zapałek )
  • Materace należy użytkować w pomieszczeniach suchych przewiewnych, zabezpieczonych przed działaniami atmosferycznymi jak bezpośrednie działanie promieni słonecznych lub deszcz mogący zamoczyć materac
  • Materace i łóżka należy stawiać minimum metr od grzejników lub promienników ciepła
  • Temperatura powietrza w pomieszczenia gdzie usytuowany jest materac powinna oscylować w granicach 10°C -30 °C a wilgotność 40-70
  • Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikające z niezgodności towaru z umową (Dz. U. Nr141, Pozycja 1176 Art 13. Ust. 4)

GWARANCJĄ NIE SĄ OBIĘTE

  • Tolerancja oraz  odkształcenia, które wynoszą do 2cm i są zjawiskiem całkowicie naturalnym nie obniżającym jakości wyrobu 
  • Łączenia  elementów wewnętrznych, które ulegają naturalnym odkształceniom do 2cm nie obniżając jakości wyrobu
  • Zużycia i zmiany  wywołane naturalną eksploatacją produktu. Odkształcenia mogą być wywołane wyższą wagą ciała, sposobem spania, użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem materaca opisanym w niniejszej karcie gwarancyjnej
  • Skakanie po materacu, chodzenie po nim, oraz wszystkie czynności powodujące  uszkodzenie materaca nie są objętą gwarancją
  • Pianki (szczególnie termo) posiadają tendencje do naturalnego dopasowywania się do użytkownika co jest objawem pozytywnym
  • W  produktach mogą występować różne odcienie tkaniny w zależności kąta padania oświetlenia naturalnego i sztucznego co nie jest wadą
  • Niezgodności wzoru oraz odcienia tkaniny w przypadku  dokompletowań produktu
  • Możliwości barwienia się materiału przy siadaniu np: w dżinsach lub innych barwiących materiałów
  • Nie odpowiadamy za uszkodzenia wywołane podczas transportu, które nie zostały zgłoszone w ciągu 24h wraz z protokołem   reklamacyjnym
  • Gwarancji nie dotyczą wszelkie uszkodzenia mechaniczne wywołane z winy użytkownika
  • Gwarancji nie dotyczą uszkodzenia materaca lub odgniecenia wywołana niezgodnym użytkowaniem
  • Gwarancji nie dotyczą wszelkie naprawy produktu przez użytkownika bez wiedzy sprzedającego udzielającego gwarancji
  • Lekkie skurczenie się wypranych pokrowców są rzeczą naturalną i są zależne od temp prania. Po nałożeniu na materac pokrowiec dochodzi do pierwotnego stanu